Nieuwe vormgeving Facebook bedrijfspagina
- Geplaatst door Thijs Wieringa
- Op 10 augustus 2016
Het is je misschien al wel opgevallen dat Facebook de bedrijfspagina’s een nieuw design en een nieuwe indeling heeft gegeven. Er zijn verschillende dingen veranderd waardoor jij misschien wel even actie moet ondernemen!
De belangrijkste wijzigingen hebben we voor je op een rijtje gezet:
De omslagfoto is volledig zichtbaar
Een grote wijziging is de omslagfoto. Deze wordt niet langer meer bedekt door de profielfoto, tekst en knoppen. Voor sommigen een zegen, er hoeft nu geen rekening meer gehouden te worden met deze obstakels. Voor anderen een groot nadeel, want veel bedrijven, zie afbeelding van KLM, hadden hier hun profielfoto creatief in verwerkt.
De profielfoto heeft eigen plekje gekregen
De profielfoto is naar de linker kolom verplaatst. Het formaat van de profielfoto is het zelfde gebleven.
De ‘Vind ik leuk’ button en Call-to-action zijn verplaatst
De ‘Vind ik leuk’ en de overige buttons staan nu in een nieuwe balk vlak onder de omslagfoto. Daarnaast is de Call-to-action button zichtbaarder gemaakt zodat mensen hem sneller kunnen vinden en overgaan tot het opnemen van contact, om een boeking te plaatsen of om te shoppen in uw webshop.
De tabbladen naar links, de bedrijfsinfo naar rechts
Ik moet er zelf nog heel erg aan wennen, maar dat deze wijziging het geheel overzichtelijker maakt is een feit. Je bedrijfsinformatie staat nu veel beter en duidelijker weergegeven. Het is daarom belangrijk dat deze informatie goed en volledig is ingevuld.
De tabbladen, voorheen in een horizontale balk onder de omslagfoto, zijn nu zichtbaar aan de linker kant. Het grote voordeel hiervan is dat ze nu allemaal vertoond worden. Je hoeft dus niet meer de drie belangrijkste vooraan te zetten.
Prominente statistieken
De statistieken van jouw pagina staan nu prominent in beeld. Zo ben je meteen op de hoogte van de prestaties die je pagina de afgelopen heeft geleverd. Het stimuleert ook direct om je prestaties te verbeteren of om te zien welke berichten het goed doen!
Door deze aanpassingen op Facebook is het zaak je pagina weer even op orde te krijgen om optimaal gebruik te maken van de vernieuwingen. Pas de foto’s aan, voeg diensten toe en check je Call-to-action. Kom je hier niet uit? Neem dan gerust contact met ons op
0 Comments